Tallers i xerrades

Oferim tallers i xerrades de conscienciació, reflexió i suport mutu en que compartim al voltant de la relació amb el morir, la finitud, la ritualització, les pèrdues i els comiats.

  • Potenciar una relació conscient amb la mort
  • Reflexionar, analitzar, repensar i generar consciència crítica en relació a com se’ns educa i eduquem respecte a la mort
  • Generar un espai sanador on compartir de manera oberta i curosa (trencant el tabú i la soledat)
  • Acompanyar-nos per integrar la finitud i els cicles en la vida
  • Generar un efecte multiplicador en el qual les persones participants porten a altres espais els aprenentatges i qüestionaments compartits
  • El tabú de la mort (impacte i conseqüències individuals i col·lectius)
  • Anàlisi del context occidental (tabú i gestió de la mort)
  • Mirada cap a altres territoris i moments històrics
  • Els comiats i els dols (propis, heretats, col·lectius, no reconeguts, etc.). Com vivim la pèrdua (allò que mor: relacions, projectes, etapes vitals…).
  • Rituals – com ens acomiadem (referents, diversitat més enllà de la norma, fantasies)
  • Finals de vida
  • Presencial i online
  • Disciplines artístiques i del cos (teatre de les oprimides, dansa, dibuix, escriptura, entre d’altres)
  • Eines de l’educació popular
  • Materials que vehiculen i introdueixen les reflexions i diàlegs (textos, art, material audiovisual, experiències i més)
  • Escolta activa
  • Metodologia del treball de processos
  • Grups intergeneracionals, grups de franges d’edat específics (de totes les edats), mixtes o no-mixtes en diversitat sexual i de gènere.
  • Grups de 5 a 25 persones
  • A centres cívics, casals, col·lectius, entitats, centres educatius.

A concretar amb les interessades. Oferim tant tallers i xerrades puntuals, com sessions continuades.

Els idiomes vehiculars són el català i el castellà.

Experiències de dinamització

Per conèixer en detall la nostra experiència dinamitzant tallers i xerrades, entre d’altres activitats, accedeix al nostre historial d’activitats.

Alguns comentaris anònims de les participants dels tallers:

“És un espai que des de l’inici em va permetre connectar i expressar un dol que just començava en un espai segur. És molt necessari desenvolupar espais d’aquest tipus des de l’horitzontalitat com s’ha fet.”
 
“A més de permetre’m construir un lloc per la mort en la vida, el taller ha sigut per mi un preciós espai d’amor i cures individual i col·lectiu!”
“Gràcies perquè les trobades m’han ajudat a començar un viatge cap a una relació diferent amb la mort. A poc a poc no ho veig com quelcom dolent i terrorífic sinó com quelcom que forma part del dia a dia. Us agraeixo molt aquest espai i l’oportunitat de participar. Espero continuar l’any que ve. GRÀCIES”
 
“És quasi com que porto temps buscant algo així durant tota la meva vida (o al menys des de fa anys) i ara m’ha trobat. Estic molt agraïda!”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *